12 Aralık 2009 Cumartesi

Tohumdan Sofraya


Tohumdan Sofraya, çocukların evlerinde ve dışarıda, yiyecekle ilişkili bulundukları her yerde daha fazla sebze ve meyve tüketmelerini sağlamaya odaklanmış bir eğitim ve çalışma programı. Çocukların şu anda ne yedikleri ve sağlıklı bir beslenme için ne yemeleri gerektiği ile ilgili düşünmeye yönlendirildikleri, sonunda da kendi beslenme tarzlarını geliştirmelerinin istendiği bir eğitim programı.  

Okul öncesi ve ilköğretim çağı çocuklarına yönelik hazırladığımız bu program, tüm yaş gruplarında, anne babaları da programa dahil ederek ilerliyor. Farklı oyunlarla ve görsel anlatımlarla zenginleştirilen programın, bu yönüyle hem çocuklar hem de ebeveynleri için, bilgilendirici ve ufuk açıçı olduğu kadar eğlenceli ve kalıcı olacağını düşünüyoruz.  

Tohumdan Sofraya - Mevsiminde Sebze ve Meyve Tüketimi Eğitimini, bu öğretim yılında, İstanbul'da duyarlılıklarını bildiğimiz iki anaokulunda; Tarabya Atölye Çocukevi  ve Kızıltoprak Küçük Ağaç Anaokulu 'nda ve üç ilköğretim okulunda uygulayacağız. Geçtiğimiz ay velilerle ve çocuklarla bir tanışma etkinliği düzenleyerek anaokullarındaki programımıza başladık. Şubat ayından itibaren bu okullarda oyun temelli eğitici atölyelerimiz ve bahçe çalışmalarımız başlayacak.


İlköğretim okullarıyla ilgili programımızı ise ÇEKÜL Vakfı ile işbirliği yaparak uyguluyoruz. İlk uygulamamız Emirgan İlköğretim Okulu'nda. Bu okulda 1, 2, 3, 4 ve 5. sınıfların tümüne vereceğimiz, hafta içi ders saatleri içerisinde teorik bilgilendirme, hafta sonu tadım ve duyu atölyesini kapsayan  Tohumdan Sofraya Eğitimi, 10 Aralık'ta Terra Madre Etkinliği ile başladı. Hem üyelerimizin hem de ÇEKÜL gönüllülerinin katılımıyla sürdüreceğimiz bu ilk eğitimimizi, sömestr tatilinden önce velilerin de katılacağı bir şenlikle sonlandırıp, diğer okullarda devam edeceğiz.  




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder